FAQ

Hieronder een overzicht van veelgestelde vragen. Is daarmee uw vraag niet opgelost? Bel ons gerust. We helpen u graag verder.

Niet gevonden wat u zoekt? Bel:

030 – 698 58 11

Meest gestelde vragen

Wat moet ik doen als ik, of een medepassagier letsel heeft opgelopen bij een verkeersongeval?
Wanneer er sprake is van letselschade (waar een derde voor aansprakelijk is) adviseren wij u dit te melden bij letselschade expertisebureau Letselschade.com. Dit kan via hun website of via telefoonnummer (078) 644 34 40. Letselschade.com is gespecialiseerd in letselschade en is één van de grootste onafhankelijke letselschadebureaus in Nederland.  Zij werken uitsluitend voor slachtoffers of hun nabestaanden. Bij Letselschade.com werken letselschade experts die zonder uitzondering ruime ervaring hebben op het brede vakgebied van letselschade. Alle experts staan geregistreerd in het NIVRE Register. Een persoonlijke behandeling en een sterke mate van betrokkenheid zijn kenmerkend voor de werkwijze van Letselschade.com.
Ik moet mijn auto inleveren en er zit schade op
Wanneer uw leaseauto verzekerd is bij Business Lease, moeten de schades gemeld zijn voordat u de auto kunt inleveren. Is de auto niet verzekerd bij Business Lease? Dan moeten de schades hersteld zijn voor inname. Lees hiervoor ook het innameprotocol.
Mijn auto moet worden weggesleept. Wat moet ik doen?
Neem zo snel mogelijk contact op met Eurocover: 030- 698 58 88.
Waar mag ik mijn schadeformulier naar toe sturen?
Dit kunt u sturen naar onze afdeling Schade.
Hoe lever ik mijn huurauto in?
U belt met onze collega's van Rent: 030 698 5744. Zij melden de auto af en stemmen met u verder de inlevering af.  
Wat moet het minimale profiel van mijn banden zijn?
Het profiel van zomerbanden moeten een minimaal profiel hebben van 1,6 mm. De winterbanden moeten een minimaal profiel hebben van 4,0 mm. Als u twijfelt over het profiel van uw banden, ga dan langs bij uw bandenleverancier.
Ik wil een buitenlandverklaring aanvragen
Stuur een e-mail naar de Driver Service Desk  met daarin de volgende gegevens:
  • Voornaam
  • Tussenvoegsel
  • Achternaam
  • Adres
  • Postcode
  • Plaats
  • Kenteken
  • E-mailadres
  • Telefoonnummer
  • Buitenlandverklaring voor land(en)
Waar liggen mijn banden opgeslagen?
Uw banden liggen opgeslagen bij de bandenleverancier waar u vorig jaar uw banden gewisseld heeft. Weet u niet meer waar uw banden liggen, neem dan contact op met de Driver Service Desk, 030 698 58 11.
Mijn laadstation doet het niet
Dat is vervelend. Neem contact met ons op op telefoonnummer 030 69 85 705 of stuur een e-mail.
Ik ben de pincode van mijn pas vergeten om elektrisch te laden
Bel ons op 030 69 85 705 of stuur ons een e-mail.
Wie betaalt de kosten van het vervangend vervoer bij onderhoud of pech?
Dit is afhankelijk van de gemaakte afspraken in uw leasecontract. Neem contact op met uw wagenparkbeheerder of de Driver Service Desk op telefoonnummer 030 698 58 11. Gaat u naar het buitenland, dan is het handig als u over een creditcard beschikt. Deze kan als borg gevraagd worden als u een huurauto nodig hebt. Kunt u deze niet overhandigen, dan kan dit vertraging opleveren.
Heb ik recht op vervangend vervoer in het buitenland?
Ja, u heeft hier recht op. In sommige gevallen worden de kosten van het vervangend vervoer doorbelast of geboekt op de desbetreffende reservering in het leasecontract. Dit gebeurt als er onderdelen niet gedekt zijn. Wilt u hier meer over weten? Neem contact op met uw wagenparkbeheerder of met de Driver Service Desk op 030 698 58 11.
Wat kan het Waarborgfonds voor mij betekenen?
Als u schade heeft aan uw voertuig veroorzaakt door een onbekende of onverzekerde tegenpartij, kunt u mogelijk gebruik maken van het Waarborgfonds. Bekijk voor meer informatie de website van het Waarborgfonds.
Waar meld ik een schade?
Meld je schade online bij Business Lease. Hiervoor heb je je kenteken en meldcode nodig. De meldcode van uw leaseauto vindt u op u kentekenbewijs.
Ik heb een ongeluk gehad, maar geen schadeformulier bij me?
Wat vervelend voor u! Hopelijk gaat het goed met uzelf en uw inzittenden. Een schadefomulier kunt u downloaden met de Schadeapp.
Ik wil mijn onderhoudskosten declareren?
Dat kan! Download het declaratieformulier.
Heb ik recht op vervangend vervoer als mijn auto in onderhoud is?
Dit hangt af van de gemaakte afspraken in uw leasecontract. Neem contact op met uw wagenparkbeheerder of met de Driver Service Desk, 030 698 58 11.
Mag mijn auto voor onderhoud naar de dealer?
Neem hiervoor contact op met de Driver Service Desk op telefoonnummer 030 698 58 11.
Mijn auto heeft onderhoud nodig, maar ik heb geen e-mail ontvangen
Geen probleem. U maakt eenvoudig via CareOnline een afspraak. Uw voordeel: √ Uw auto wordt kosteloos opgehaald op een voor u prettige plaats en tijd √ We repareren uw auto in een met zorg geselecteerde garage √ Daarna wordt uw auto weer schoon bij u afgeleverd! Heeft u andere vragen over onderhoud? Dan kunt u altijd bellen met de Driver Service Desk, 030 698 58 11.
Wanneer moet ik mijn winterbanden wisselen?
Wij adviseren u uw winterbanden te wisselen na 15 oktober. Heeft u nog geen uitnodiging ontvangen voor de bandenwissel? Neem dan contact op met onze Driver Service Desk, 030 698 58 11.
Wanneer moet ik mijn zomerbanden wisselen?
Wij adviseren u uw zomerbanden tussen 1 maart en 1 mei te laten monteren bij uw fitter. Heeft u nog geen uitnodiging ontvangen voor de bandenwissel? Neem dan contact op met onze Driver Service Desk 030 698 58 11.
Ik moet mijn auto inleveren. Is een bandenwissel nog nodig?
Nee, dit is niet nodig. U hoeft niets te doen. U mag uw leaseauto zowel op zomerbanden als op winterbanden inleveren.
Ik heb nog geen e-mail ontvangen om mijn banden te wisselen
Neem contact op met onze Driver Service Desk, 030 698 58 11. Samen kijken we waar u banden opgeslagen liggen en waar u een afspraak kunt maken om uw banden te wisselen.
Het is nog prachtig weer. Mag ik mijn winterbanden later wisselen?
U mag u winterbanden later wisselen. We adviseren u wel om alvast een afspraak te maken bij de bandenleverancier waar u uw winterbanden heeft opgeslagen. Weet u niet meer bij welke leverancier uw winterbanden liggen? Neem dan contact op met onze Driver Service Desk op telefoonnummer 030 698 58 11.
Ik heb autopech, maar kan nog wel verder rijden. Wat moet ik doen?
Bel de Driver Service Desk zo snel mogelijk op telefoonnummer 030 598 58 11 of onze pechhulpdienst op telefoonnummer 030 698 58 888. Samen bepalen we de impact van het probleem en zorgen we ervoor dat het probleem zo snel mogelijk wordt verholpen.    
Ik heb een bekeuring. Kan ik hem inzien?
Dat kan! Met uw kenteken en beschikkingsnummer kunt u hier uw bekeuring downloaden.
Ik wil schadekosten declareren
Dat kan! Download hier het declaratieformulier.
Ik kan niet inloggen in Care Online
Neem contact op met uw mobiliteitsadviseur of neem contact op met onze Driver Service Desk op telefoonnummer 030 - 698 58 11.
Mijn auto heeft schade
Heeft u autoschade, meld dit dan zo snel mogelijk (uiterlijk de volgende werkdag) via onze website: hier of bel onze afdeling Schade en Verzekeringen 030 698 5706. Vul ook altijd een Europees aanrijdingsformulier in (voor- en achterkant). Heeft uw auto schade opgelopen door een onbekende auto of is de schade veroorzaakt door inbraak of vandalisme, meld dit dan ook bij de politie. Is de schade veroorzaakt door een onbekend voertuig, dan bestaat er de mogelijkheid dit via het Waarborgfonds Motorverkeer te claimen. Dit regelen wij voor u. De voorwaarden kunt u terugvinden op http://www.wbf.nl/.
Ik heb een klacht
Dat vinden wij erg vervelend, maar we zijn blij dat u dit met ons deelt. Mail uw klacht naar Driver Service Desk of bel op telefoonnummer 030 - 698 58 11. Wij nemen uw klacht in behandeling en komen er zo spoedig mogelijk bij u op terug.
Ik wil een schadevrij verklaring
Stuur een e-mail naar de Driver Service Desk met daarin de volgende gegevens:
  • Voornaam
  • Tussenvoegsel
  • Achternaam
  • Adres
  • Postcode
  • Plaats
  • Kenteken
  • E-mailadres
  • Telefoonnummer
Mijn auto is gestolen
Wat ontzettend vervelend voor u! Elke diefstal moet zo snel mogelijk worden gemeld bij de politie en bij de Driver Service Desk (binnen 24 uur) via telefoonnummer 030 698 58 11.
De leveringsdatum van mijn leaseauto is uitgesteld
U wilt zo snel mogelijk over uw auto beschikken, maar soms wordt de levering uitgesteld. Wij doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat u de auto op de verwachte leveringsdatum ontvangt. Wij houden u op de hoogte van de werkelijke leveringsdatum. Voor vragen kunt u contact met ons opnemen via het telefoonnummer: 030 698 58 11
De door mij ontvangen leaseauto is niet de auto die ik heb besteld
Neem de auto NIET in ontvangst en teken geen documenten (heeft u de documenten getekend, dan heeft u de auto aanvaard!). Neem direct contact op met de Driver Service Desk via het telefoonnummer 030 698 58 11. Samen bepalen we welke stappen genomen moeten worden om tot een goede oplossing te komen.
Ik heb autopech en kan niet meer verder rijden
Bel Business Lease zo snel mogelijk op telefoonnummer 030 598 58 11 of onze pechhulpdienst op telefoonnummer 030 698 58 888. Samen bepalen we de impact van het probleem en zorgen we ervoor dat het probleem zo snel mogelijk wordt verholpen.
Mijn auto heeft een onderhoudsbeurt nodig
Mobiliteit betekent voor ons dat wij u graag op de weg willen houden. Uiteraard gaat dit gepaard met goed onderhoud en ook dat willen we zo eenvoudig mogelijk voor u laten verlopen. Daarom kunt u via Care Online een afspraak maken.

Uw voordeel:

√ Uw auto wordt kosteloos opgehaald op een voor u prettige plaats en tijd

√ We repareren uw auto in een met zorg geselecteerde garage

√ Daarna wordt uw auto weer schoon bij u afgeleverd!

Klikt u hier voor het maken van een afspraak of bel naar: +31 (0) 30 698 58 11.

Heeft u andere vragen over onderhoud? Dan kunt u ook altijd telefonisch contact met ons opnemen via: +31 (0) 30 698 58 11.

Ik wil een groene kaart aanvragen
Heeft u 14 dagen na ontvangst van uw auto geen groene kaart ontvangen? Dan kunt u deze aanvragen. Stuur een e-mail naar de Driver Service Desk met daarin de volgende gegevens:
  • Voornaam
  • Tussenvoegsel
  • Achternaam
  • Adres
  • Postcode
  • Plaats
  • Kenteken
  • E-mailadres
  • Telefoonnummer
Een groene kaart heb je niet alleen nodig voor je auto, maar moet je ook apart aanvragen voor je caravan.
Mijn banden zijn versleten en moeten vervangen worden
Ga langs bij uw bandenleverancier en check wat het profiel van uw banden is. Uw banden worden vervangen als dit nodig is.
Ik heb een lekke band
U heeft direct hulp nodig. U kunt 24 uur per dag, 365 dagen per jaar rekenen op de ondersteuning van Business Lease. Neem contact op met onze pechhulpdienst Eurocover via telefoonnummer 030 698 58 88.
Ik heb een onjuiste kilometerstand ingevoerd
Geen probleem, dit kan gebeuren. Wij passen het voor u aan. Stuur ons een e-mail. Zelf kunt u dit ook aanpassen op de website van Multi Tank Card. U logt in met uw bestaande gegevens en kiest vervolgens voor 'Transacties', waar u uw kilometerstand kunt wijzigen. Het is belangrijk dat u altijd de juiste kilometerstand opgeeft.
Mijn ruit is kapot na een inbraak
Neemt u contact op met de Driver Service Desk, 030 - 698 58 11.
Ik heb een barst in mijn voorruit
De barst in uw voorruit moet vervangen worden. Hier betaalt u wel een eigen risico over. U kunt contact opnemen met één van onze leveranciers:
Ik heb een pitje in mijn voorruit
U kunt contact opnemen met één van onze leveranciers: Let op; u kunt een onderhoudsbeurt alleen combineren met glasschade bij KwikFit.
Ik wil brandstof declareren
Dat hangt af van de afspraken met uw werkgever. U kunt u brandstof declareren door middel van een declaratieformulier.  
Ik wil een nieuw kentekenbewijs aanvragen
Een nieuw kentekenbewijs kunt u aanvragen via de Driver Service Desk. Dit kan via telefoonnummer 030 - 698 58 11 of via Kentekenbeheer. Voor het aanvragen van een nieuw kentekenbewijs kunnen kosten in rekening worden gebracht.
Ik wil een parkeervergunning aanvragen
Als leaserijder kunt u een berijdersverklaring ontvangen voor een parkeervergunning. Stuur de volgende gegevens naar de Driver Service Desk:
  • Voornaam
  • Tussenvoegsel
  • Achternaam
  • Adres
  • Postcode
  • Plaats
  • Kenteken
  • E-mailadres
  • Telefoonnummer
Wie mag er in mijn leaseauto rijden?
In principe mag iedereen met een in Nederland geldig rijbewijs in de auto rijden. Maar een berijder dient zich te houden aan de autoregeling van zijn werkgever. Neem daarom eerst contact op met uw wagenparkbeheerder. U bent altijd verantwoordelijk voor uw leaseauto.
Ik moet mijn auto inleveren
Business Lease heeft een inleverprotocol. Download deze hier.
Ik wil mijn auto overnemen
Neem contact op met uw mobiliteitsadviseur of met de Driver Service Desk, 030 - 698 58 11 voor de mogelijkheden.
Ik heb drie keer de verkeerde pincode ingevoerd bij mijn tankpas
Wanneer u drie keer een foutieve pincode heeft ingevoerd, wordt de tankpas automatisch geblokkeerd bij het desbetreffende tankstation. De blokkade wordt na 24 uur opgeheven en de berijder kan weer tanken bij het desbetreffende station. De berijder kan wel bij een ander tankstation tanken, mits hij zijn pincode nog weet. Bent u de pincode vergeten, vraag dan via MTC een nieuwe aan.

Contact opnemen met Business Lease

Niet gevonden waar u naar op zoek bent? Onze collega’s van de Driver Service Desk helpen u graag verder.

Contact Arlene van Leeuwen | |T. 030 698 58 11
Contact Arlene van Leeuwen

Neem contact op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.